Dersin Adı | Yeni Finansal Ekosistem ve Fintech |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 460 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dijital bankacılık ve iletişim araçlarının gelişmesi ile küresel finans sektörü büyük bir bozulma ile karşı karşıya kalmıştır. Ayrıca, değişen tüketici tercihleri ve finansal ihtiyaçları gidermek için yüz yüze görüşmek yerine mobil teknolojilerin tercih edilmesi söz konusudur. Fintech “finans” ve “teknoloji” terimlerinin kısaltmalarından bir araya gelmektedir ve finansal hizmetler alanında yeni bir konudur. Bu ders, öğrencilere Fintech tarafından ortaya çıkan bir disiplin olarak gerekli olan temel ve orta düzey bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, aynı zamanda finansın iletişim ve teknolojideki gelişmelerle nasıl yeniden şekillendirildiğini araştırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yeni finansal ekosistemi ve finansal hizmetlerin geleceğini kapsamaktadır. Ders, gerçek dünyadaki vakalara ilaveten teknoloji, iş dünyası ve finans temalarını gösteren en iyi uygulamalar ile desteklenmektedir. Bu vakalar, FinTech alanının tam genişliğini tanımlamaya ve analiz etmeye yardımcı olmak için ilgili konulara derinlemesine bir bakış açısı sağlamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Bakış ve Giriş | Öğretim elemanının notları |
2 | Global Fintech Hub Raporu, 2018 | University of Cambridge, Judge Business School |
3 | Yapay Zeka Çağında (In the Age of AI) | Documentary, Frontline, PBS |
4 | Dijital Ekonomi Fırsatlarını Güçlendirmek ve Finansta Yapay Zeka Riskleri (Powering the Digital Economy Opportunities and Risks of AI in Finance) | IMF, DP/2021/024, October 2021 |
5 | Finansal Teknoloji (FinTech) Ekosistemi | Chapter 14 by C. C. Küçüközmen, U.B. Geyikçi, E. Saldır FINANCIAL MANAGEMENT, Nobel, 2020 Eds.: U. B. Geyikçi; M. Yılmazer; T. S. Yücel |
6 | FinTech ve Blokzincir | Öğretim Elemanının Notları ve Seçili Makaleler |
7 | Robo Danışmanlık ve Dijital Varlık Yönetimi | Öğretim Elemanının Notları ve Seçili Makaleler ve Kitap Bölümleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de FinTech: FinTech Türkiye Platformu | Konuk Konuşmacı |
10 | Finansta Büyük Veri, Veri Bilimi ve Veri Analitiği | Öğretim Elemanının Notları ve Seçili Makaleler |
11 | Merkez Bankası Dijital Para Birimleri ve Ödeme Sistemleri | www.bis.org, BIS Innovation Hub, www.imf.org |
12 | Fintek Dünyasındaki Son Gelişmeler | Öğretim Elemanının Notları ve Seçili Makaleler |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Öğretim Elemanının Notları ve Seçili Makaleler ve Kitap Bölümleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The FINTECH Book: The Financial Technology Handbook for Investors, Entrepreneurs and Visionaries, Susanne Chishti & Janos Barberis, Wiley ISBN: 978-1-119-21887-6 Financial Management, Editors: Umut Burak Geyikçi, Mine Yılmazer, Tuğdem Saygın Yücel, Nobel Akademi Yayınları ISBN : 978625406371 The Wealthtech Book, Susanne Chishti & Thomas Puschmann Wiley, 2018 ISBN-10 : 1119362156 Düzenli olarak güncellenecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | X | ||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest